Aktualności

Z prac Sejmowej Komisji Rolnictwa

Dodano: 26/11/2015

W ramach spraw bieżących członkowie Komisji 25 listopada  dokonali krótkiej autoprezentacji, opowiadając o swoich zajęciach, zainteresowaniach i osiągnięciach zawodowych oraz sprawach, którymi chcieliby się zająć w ramach członkostwa w Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi.


Komisja wysłuchała informacji Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na temat struktury i zadań Agencji.

Informację przedstawił prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – Andrzej Gross. 

ARiMR powstała w 1994 r. w celu wspierania rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. Została wyznaczona do pełnienia roli akredytowanej agencji płatniczej. Zajmuje się także wdrażaniem instrumentów współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej oraz udziela pomocy ze środków krajowych. 

Struktura agencji to: Centrala, 16 oddziałów regionalnych w każdym województwie oraz 314 biur powiatowych. 

Prezes przedstawił w skrócie zrealizowane, realizowane i planowane do realizacji działania wdrażające instrumenty współfinansowane z budżetu Unii Europejskiej.

 

Komisja wysłuchała informacji Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w sprawie pisma przekazanego do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, dotyczącego wyjaśnienia terminu rozpoczęcia realizacji płatności bezpośrednich za 2015 rok.

Pismo ARiMR adresowane do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczyło opóźnień terminu rozpoczęcia realizacji płatności bezpośrednich przez ARiMR za 2015 r. dla polskich rolników. 

Opóźnienie według ARiMR leży po stronie wykonawcy systemu informatycznego.

Posłowie w dyskusji pytali Prezesa ARiMR o aktualny stan prac nad uruchomieniem ww. płatności. 

Według prezesa po podjęciu dynamicznych działań ze strony ARiMR nie ma zagrożenia, że płatności bezpośrednie nie będą realizowane od dnia 1 grudnia br. Jednak w trakcie dalszej dyskusji i pytań posłów okazało się, że 1 grudnia br. rozpocznie się dopiero I etap realizacji płatności, który ma objąć jedynie 35% uprawnionych beneficjentów. Kolejne etapy realizacji płatności przewidywane są na dni: 22 lutego 2016 r. (etap II), 4 kwietnia 2016 r. (etap III) oraz 30 maja 2016 r. (etap IV).

W posiedzeniu uczestniczył podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Ryszard Zarudzki.

Źródło: Sejm RP

Wstecz
FaceBook Pomorska Izba Rolnicza