Wiadomości z Izby

Czarna Góra Ośrodek „Skalny Brzeg” 01.02.2018 r. – 10.02.2018 r.

Dodano: 12/02/2018

Początek…

Wraz z wszystkimi uczestnikami zimowiska zakwaterowaliśmy się w Ośrodku „Skalny Brzeg” w Czarnej Górze. Dzieci zapoznały się z terenem ośrodka oraz rozmieszczeniem pomieszczeń, z zasadami higieny osobistej, ramowym planem dnia oraz regulaminami obowiązującymi podczas całego pobytu.

Dreszcz emocji wzbudził przydział wychowawców oraz podział na grupy.  Kolejny dzień zapowiadał się bardzo emocjonująco oraz intensywnie, ponieważ udaliśmy się
na wycieczkę autokarową do Zakopanego oddalonego 25 km od naszego miejsca zakwaterowania. Wraz z panem Przewodnikiem przeszliśmy Doliną Strążyską znajdującą się w Tatrzańskim Parku Narodowym, dotarliśmy do wodospadu „Siklawica”, podziwiając piękne widoki otoczone białym puchowym śniegiem. Pan Przewodnik zapoznał nas z bogatą historią Tatrzańskiego Parku Narodowego oraz Zakopanego. Następnie zobaczyliśmy część sportową miasta, odwiedziliśmy skocznie narciarskie w tym „Wielką Krokiew”, gdzie najlepsi skoczkowie rywalizują ze sobą w oficjalnym konkursie Pucharu Świata.  Nie zabrakło również wjazdu na „Gubałówkę” kolejką górską oraz spaceru najpopularniejszą ulicą Zakopanego „Krupówkami”. Można było również kupić sobie kilka pamiątek.

Kolejny dzień to wyjazd autokarem na baseny termalne do Białki Tatrzańskiej, gdzie mogliśmy zrelaksować się oraz popływać w bardzo zdrowej, ciepłej wodzie termalnej. Po przyjeździe wszystkie dziecii młodzież miały pogadanki ze swoimi wychowawcami na temat zdrowego stylu życia oraz prawidłowego odżywiania. Dzień zakończył się dyskoteką integracyjną- wszyscy uczestnicy mogli się lepiej poznać oraz nauczyć się tańca „Belgijka”.

Czas płynął … a my w dalszym ciągu mieliśmy wiele atrakcji i przygód: piesza wycieczka do kościoła w Czarnej Górze i udział w Mszy świętej, spacery po okolicy
z obserwowaniem otaczającej przyrody, kształtowanie poprawnych zachowań na drogach publicznych. Wolny czas poświęcaliśmy na liczne spacery, gry i zabawy na śniegu, w tym walka na śnieżki,  rzeźby ze śniegu. Nie zabrakło również wielu konkursów i rywalizacji: „Mam Talent”, „Kalambury” oraz prezentacje artystyczne poszczególnych grup. Oczywiście tradycyjnie walczyliśmy o zwycięstwo w konkursie czystości, w którym nagrodą była pyszna pizza ufundowana przez właścicielkę ośrodka. Niezapomnianą przygodą był wieczorny „wypad” na kulig, wspaniała przejażdżka w zimowej aurze, ognisko, pieczone kiełbaski, gorąca herbata i powrót do ośrodka w doskonałych humorach.

Podczas naszego turnusu korzystaliśmy ze stoku narciarskiego „Koziniec” pod opieką profesjonalnych instruktorów. Niektórzy z nas stawiali pierwsze kroki w narciarstwie,
a pozostali szlifowali technikę zjazdu i korzystali z uroków stoku narciarskiego. Ostatni dzień zakończyła wspaniała dyskoteka z poznanymi formami tańca „Belgijka”, „Chocolate”, „La Bomba”.

Tak można by  nasze przeżycia w małej pigułce, lecz kto był tutaj przeżył niezapomniane   chwile, poznał wielu przyjaciół, nauczył się współpracy w grupie, zaczerpnął wiedzy na temat zdrowego stylu życia, prawidłowego odżywiania oraz poznał kulturę góralską. Dla wielu uczestników czas upłynął zbyt szybko…

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy w podróż do naszych domów…